Intervju sa profesorom Markom Glisonom, Univerzitet u Ajovi


Profesor Mark Glison predaje na više kurseva, uključujući Patologiju biljaka i Mikrobiologiju, na Univerzitetu u Ajovi. Pored toga, bavi se javnim nastupom i akademskom etikom.  Pitali smo ga zašto je baš odabrao Srbiju i čime će se baviti dok je ovde. 

Kako ste saznali za ,,Fulbrajt” program? 

  • Pozvan sam od koleginice sa Univerziteta u Podgorici da učestvujem, te sam se dodatno informisao o samom programu na veb-sajtu programa (http://fulbright.org/) i zainteresovao za učešće.

aKakva su Vaša iskustva ovde? 

  • Ovo je moje drugo ,,Fulbrajt” iskustvo, nakon Crne Gore. Iako sam i ranije posećivao obe zemlje, tek ovaj program mi je omogućio drugačiju perspektivu i sveobuhvatniji pristup ovdašnjem životu. Mislim da sam sada dosta bliži suštini življenja u Srbiji, daleko više nego što bih to bio pod vođstvom nekog predstavnika iz Sjedinjenih Američkih Država u kraćoj poseti. Ono što se izdvaja su veoma kompetentni predavači i studenti, kao i jedinstveno otvoren odnos i gostoprimstvo koje nigde nisam doživeo. Pored toga, tehnologija koja se ovde primenjuje u oblasti poljoprivrede u nekim oblastima ne zaostaje nimalo za najvišim svetskim standardima.

Po Vama, kako unaprediti programe akademske i profesionalne razmene? 

  • Svakako bih voleo da vidim više akademske razmene na nivou osnovnih studija. Mislim da bi studentima odavde bilo jednako interesantno da upoznaju, recimo, Ajovu ili neku drugu državu, način učenja i rada. Kako bi se ostvarile dugoročne promene, potrebni su još mlađi ljudi. Sve inicijative za nove programe razmene počinju od nekoliko ljudi koji sprečavaju inertnost. Potrebno je konstantno predlagati nove koncepte prenošenja znanja, smatram da profesionalci iz Srbije i SAD imaju mnogo toga da nauče jedni od drugih, kako individualno, tako i sistemski.

Koji su Vaši budući profesionalni planovi? 

  • Vratiću se ovde u maju, radeći kurs o etici u istraživanjima. Smatram da je to važno pitanje u većini današnjih akademskih zajednica i da se ne može adresirati isključivo onlajn kursevima. Za kreiranje normi akademskog poštenja potreban je pažljiv i dugoročan pristup, kao i adekvatna atmosfera.